Year 3 have “bean” very busy investigating germination in Science! The pupils placed beans in different conditions relating to light, heat and water. They made predictions about which beans would germinate or not. The children then observed the beans every few days and recorded the results of what was happening in each bag. It became clear that beans cannot germinate without water and that the most important conditions for beans to germinate are water, heat and light. Some of the children even acted out the stages of bean germination! The pupils have now transferred the beans to soil and are hoping to watch the beans grow into full plants in our Bromsgrove garden. Wonderful Science in action from Year 3!

Earlier this term, Nama Year 7 participated in a Short Film Competition hosted by The National Institution for Child and Family Development (NICFD), Mahidol University. The aim of the project was to raise awareness among children about the importance of safety skills. Nama shows us her creativity, determination, and was a true risk-taker by taking part in this meaningful project. Below are the awards that she has won. Congratulations!

  • 1st prize – Safety Skill on The Road
  • 1st prize – Safety Skill in Playground
  • 1st prize – Dealing with Violence
  • Honourable Award – Safety Skill in The Water

 

Congratulations to our housemistress Mrs Sullivan on the completion of her Boarding Schools’ Association (BSA)
Advanced Certificate in Boarding.
This certificate is an internationally recognised qualification, which aims to develop knowledge in pastoral care and overall wellbeing of International students in boarding.

Meet our Boarding Prefect Team!

Throughout this academic year, they will work together to represent the student body, organise educational and social events and help to maintain a positive environment in both boarding houses.

Click HERE to learn more about our Boarding Prefects.

This academic year we have introduced the Cambridge International Project Qualification (IPQ) to further enhance the academic experience of our Sixth Form students.
A group of students have been engaged in workshops during ECA time, focusing on becoming more effective researchers and critical thinkers. The students are currently writing proposals which will help frame their research work which will result in a 5000 word essay. This qualification is equivalent to an AS Level and is highly desirable to universities in the UK.
ในปีการศึกษานี้ ทางโรงเรียนได้แนะนำโครงการ the Cambridge International Project Qualification (IPQ) แก่นักเรียนชั้นปีที่ 12 และ 13 (Sixth Form) เพื่อช่วยเพิ่มพูนประสบการณ์การเรียนรู้ให้แก่นักเรียน แผนก Sixth Form ได้มีการจัดเวิร์คชอปให้แก่นักเรียน โดยฝึกให้นักเรียนเป็นนักค้นคว้าและวิจัยอย่างมีประสิทธิภาพ และฝึกการคิดวิเคราะห์อย่างมีระบบแบบแผน นักเรียนที่เข้าร่วมเวิร์คชอปจะต้องเขียนแผนงานความยาว 5000 คำ เพื่อเป็นโครงร่างงานวิจัยค้นคว้าของตนเอง ซึ่งคุณสมบัติเหล่านี้เทียบได้กับการเรียนในระดับ AS Level และยังเป็นคุณสมบัติที่
มหาวิทยาลัยชั้นนำในประเทศอังกฤษต้องการเห็นในตัวนักเรียนอีกด้วย
คลิกที่นี่สำหรับข้อมูลเพิ่มเติมเกี่ยวกับ IPQ http://www.bromsgrove.ac.th/…/Sixth-Form_what-is-IPQ.pdf
Introducing the first phase of the BIST boarding renovation project…
Boarders in Tudor House were excited upon their return after the summer, as they were greeted with newly designed bedrooms and bathrooms!
The interior was completely stripped out and refitted with hand crafted, made to measure furniture to University standard! Rooms were modernised to include a new air flow system, LED lighting and a comfy social space, to give students the opportunity to relax with friends.
With phase one now complete, the boys in Windsor House are looking forward to their own transformation, set to commence in Summer 2021!
Turn on post notifications, to be the first to see our design plans as we share them throughout the year!
โครงการปรับปรุงหอพักนักเรียนของโรงเรียนนานาชาติบรอมส์โกรฟ
นักเรียนหอพักหญิง Tudor House ต่างก็รู้สึกตื่นเต้นเมื่อกลับมายังหอพักหลังจากปิดเทอมภาคฤดูร้อน หอพักหญิงได้รับการตกแต่งภายในใหม่ทั้งหมด รวมไปถึงการตกแต่งภายในห้องนอนและห้องน้ำ เป็นการออกแบบที่ทันสมัยและอิงตามแบบหอพักในมหาวิทยาลัย นอกจากนั้น ยังมีการติดตั้งระบบระบายอากาศใหม่ ระบบไฟ LED และปรับให้พื้นที่ส่วนกลางมีความสะดวกสบายมากขึ้น เพื่อให้นักเรียนรู้สึกผ่อนคลาย และนักเรียนหอพักชาย Windsor House ต่างก็ตั้งตารอและอยากเห็นว่าโครงการปรับปรุงหอพักชายที่จะเริ่มขึ้นในช่วงปิดเทอมภาคฤดูร้อน ปี 2021 จะเป็นอย่างไร
กรุณากดติดตามเพจของโรงเรียนเพื่อรับข่าวสารเกี่ยวกับโครงการปรับปรุงหอพักต่อไปค่ะ
You are warmly invited to the Secondary Production “The Addams Family” on Wednesday 2 December 2020 at 13:30. Light refreshments will be served from 13:00 in PAC Foyer. Due to the ongoing COVID-19 restriction, there will be a limited number of tickets available. Please reserve your seat at the SIC call 02-9894873 or adminSIC@bromsgrove.ac.th.
ขอเชิญผู้ปกครองเข้าร่วมชมการแสดงของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษา เรื่อง The Addams Family ในวันพุธที่ 2 ธันวาคม 2563 เวลา 13:30 น. โดยมีอาหารว่างและเครื่องดื่มพร้อมให้บริการตั้งแต่เวลา 13:00 น. เนื่องจากมาตรการการป้องกันการแพร่ระบาดของไวรัสโคโรนา ทางโรงเรียนจึงจำกัดจำนวนที่นั่งในการเข้าชมการแสดงครั้งนี้ ผู้ปกครองที่สนใจสามารถลงชื่อเพื่อสำรองที่นั่งได้ที่สำนักงาน SIC โทร 02-9894873 หรืออีเมล adminSIC@bromsgrove.ac.th

Yesterday we hosted the Smile Club stall to raise money for Operation Smile Thailand. We raised 4000 Baht from the sale of bracelets, bookmarks and keychains along with a raffle of some soft toys. Thank you to all the parents and students for your support with donations.

เมื่อวานนี้ นักเรียนจากชมรม Smile Club ได้ตั้งซุ้มขายสินค้า ประกอบไปด้วย สร้อยข้อมือ ที่คั่นหนังสือ พวงกุญแจ รวมไปถึงกิจกรรมสอยดาว เพื่อระดมทุนให้แก่มูลนิธิสร้างรอยยิ้ม หรือ Operation Smile Thailand เพื่อช่วยเหลือเด็กที่เป็นโรคปากแหว่งเพดานโหว่ที่ขาดแคลนให้มีโอกาสได้รับการรักษา ด้วยจิตศรัทธาของนักเรียนและผู้ปกครองทุกท่าน ทางชมรมสามารถรวบรวมเงินบริจาคได้มากถึง 4,000 บาท ขอขอบคุณนักเรียนและผู้ปกครองทุกท่านที่ให้การสนับสนุนกิจกรรมในครั้งนี้ค่ะ

Secondary Assembly:

Year 13 History students launched this year’s Black History Month by leading an assembly centred on activism and anti-discrimination. They encouraged students to learn from past events, such as the Civil Rights movement and the Black Power organisation, to better understand modern, global forms of activism like the Black Lives Matter campaign. The assembly inspired our Bromsgrove community to challenge discrimination and introduced ways that they could get involved in Black History Month this October.
The assembly was led by Amy (Wen-Yu Tung), Jasmine (Seungyeon Lee) and Mai (Gunyawi Wangwongwiroj) with support from BIST Head of Humanities, Mrs Nagle.

นักเรียนชั้นปีที่ 13 ในภาควิชาประวัติศาสตร์ได้นำเสนอในหัวข้อ “เดือนแห่งประวัติศาสตร์ของคนผิวสีหรือ Black History Month” โดยการประชุมนักเรียนเมื่อสัปดาห์ที่ผ่านมา ได้มีการนำเสนอถึงการเคลื่อนไหวเพื่อต่อต้านการเหยียดสีผิวและชนชาติ ซึ่งนักเรียนได้เรียนรู้และค้นคว้าหาข้อมูลจากเหตุการณ์สำคัญทางประวัติศาสตร์ต่างๆ เช่น การเคลื่อนไหวเพื่อสิทธิพลเมือง (Civil Rights Movement) และองค์กรเพื่อคนผิวสี (Black Power Organisation) เพื่อให้เกิดความเข้าใจในการชุมนุมหรือเคลื่อนไหวเพื่อความเท่าเทียมกันในยุคปัจจุบัน เช่นจากแคมเปญ Black Lives Matter ได้ดียิ่งขึ้น ซึ่งการนำเสนอในที่ประชุมนักเรียนครั้งนี้ สร้างแรงผลักดันให้เกิดขึ้นในชุมชนบรอมส์โกรฟเพื่อต่อต้านความไม่เท่าเทียมกัน พร้อมทั้งเสนอแนะแนวทางที่หลากหลายเพื่อเข้าร่วมเป็นส่วนหนึ่งใน เดือนแห่งประวัติศาสตร์ของคนผิวสี ในเดือนตุลาคมนี้อีกด้วย
การประชุมนักเรียนในครั้งนี้นำโดย Amy (Wen-Yu Tung), Jasmine (Seungyeon Lee) และ Mai (Gunyawi Wangwongwiroj) โดยมี Mrs Nagle หัวหน้าภาควิชามนุษยศาสตร์ เป็นที่ปรึกษา

 

Friday House Challenge:

All of our Secondary students took part in a Black History Month House Challenge last Friday by working in House teams to create presentations about influential black people through history. All year groups took to the challenge with enthusiasm and did their Houses proud!
Each group explored a different theme and House points were awarded for the victors in each year. But there could only be one overall winner with Taylor House the best team players! Congratulations go to the worthy winners but we were very impressed with the standard from all of our students with Edwards and Walters coming in joint 2nd place.

เมื่อวันศุกร์ที่ผ่านมา นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาได้ร่วมกิจกรรมการแข่งขันระหว่างบ้านหัวข้อ “เดือนแห่งประวัติศาสตร์ของคนผิวสีหรือ Black History Month” โดยนักเรียนได้ทำงานกันเป็นทีมเพื่อสร้างแผนโครงงานนำเสนอเกี่ยวกับบุคคลผิวสีผู้มีอิทธิพลในด้านต่างๆ ตั้งแต่อดีตจนถึงปัจจุบัน ซึ่งนักเรียนในทุกระดับชั้นได้ร่วมกิจกรรมด้วยความกระตือรือล้นและสร้างความภาคภูมิใจให้กับสังกัดบ้านของตนเองเป็นอย่างมาก
แต่ละทีมใช้หัวข้อในการนำเสนอที่แตกต่างกันออกไป ซึ่งทีมที่ชนะในแต่ละชั้นปีก็ได้รับคะแนนของบ้าน (House Points) เป็นรางวัล และทางโรงเรียนขอแสดงความยินดีกับบ้าน Taylor ซึ่งเป็นผู้ชนะจากผลคะแนนโดยรวมในกิจกรรมนี้ โดยมี Edwards และ Walters เป็นผู้้ชนะอันดับที่ 2 ร่วมกัน พวกเราประทับใจเป็นอย่างมากกับผลงานที่นักเรียนนำเสนอในครั้งนี้ ขอแสดงความยินดีด้วยค่ะ

This term, Year 2 Science lessons have been on the theme of ‘Animals Including Humans’. We have been looking at growth and survival of different animals around the world and part of our learning has been about which animals lay eggs and which give birth to live young. We have also been focusing on what all animals need to survive.

To really bring the learning to life (literally), we decided to try to hatch our own chicks from eggs.
We first marked up the eggs with an ‘X’ on one side and an ‘O’ on the other to keep track of which way we had turned them daily as they developed. We then set our incubator to 38.1℃ and added a little water to bring up the humidity – perfect conditions for healthy chicks to develop!

Whilst inside the incubator, we check on the chicks’ progress daily by using a method called ‘candling’, in which we hold a torch up to the egg to see the silhouette of the embryo. We were amazed at how we could see different parts of the chicks growing day by day.

We had expected the arrival of our chicks around approximately day 21, as is the average gestation period, but at day 19, we began to hear some chirping and observed a small crack in one of the eggs so we hurried to prepare a comfy nesting box for our new baby with everything we had learnt it would need to be happy and healthy. Unfortunately, this chick had decided to hatch from the wrong side of the egg and being premature, needed extra help and care, therefore is now being looked after away from school where it can get specialist treatment.

A few days later, we arrived at school to find another little surprise waiting for us. A happy, healthy chick had hatched successfully during the night and was sitting, chirping away in the incubator. After allowing it time to settle, we got to know the little hen and moved her into the nesting box. Being so small and being all alone, she was being very noisy, calling out for other chickens so we decided to let her go and live with our first chick, where she would have lots of friends to play with.

The next Monday, we arrived to 4 more chicks, this time slightly older and sturdier, which we have been given to look after. We have been learning all about how to care for them: preparing their food, bedding and fresh water daily. We decided that their nesting box was a little small now for these chicks, which are getting bigger by the day, so we decided to design a more complex modular home for them. We all drew our own annotated designs and then came together to focus on our learner profile of the week and be reflective. We decided on the most appropriate parts of our design and then split into small groups to build different sections of their new home, including: an eating/drinking room, an open area to play, a scratching and pecking zone to satisfy their chicken impulses to dig and make a mess and a nice cozy nesting area.

We have thoroughly enjoyed seeing the process of life being created, relating it to our science learning and especially the playtimes and interactions we can have with them each day, which has been both exciting and relaxing. Their presence has given us so many fantastic learning opportunities and taught us to be more responsible and caring individuals.